Communications Manager
JLLDescrição da oferta:
JLL is hiring a Communications Manager to cover a parental leave for a duration of 12 months.
About JLL:
JLL operates in 80 countries, with 300 offices and approximately 105,000 employees. With over 200 years of history, JLL has been present in Portugal since 1997, boasting a multidisciplinary team of over 400 professionals. The company's activities span across the office, retail, residential, and hospitality markets, offering services in agency, investment, corporate solutions, strategic consulting, valuations, property management, architecture, construction, and research.
Main responsibilities:
- coordinating all the company's internal and external communication activities, in line with the company's Marketing strategy and policies, reporting directly to the Head of Communications APAC & EMEA, and will have the following main responsibilities:
- Managing and coordinating the internal and external communication of the JLL brand (corporate communication);
- Develop and implement the communication plan (internal & external) in line with the brand/company strategy;
- Acting as brand keeper: Liaising with the international team to ensure that JLL's brand image and tone of voice guidelines are used;
- Supporting the company's different business areas in defining and implementing the best PR & Communication practices, taking into account the specificities and particularities of each one;
- Supervising the production of content for JLL's corporate communication (videos, podcasts, etc.);
- Managing JLL's own brand channels (defining priorities and managing existing content in coordination with the rest of the marketing team):
- Social networks (Facebook, Linkedin, Instagram, Whatsapp);
- JLL website
- Intranet and internal communication
- Analysis and reporting of available communication metrics;
- Managing JLL merchandising (procurement, purchasing, supplier/idea research, stock management);
- Media Relations: managing relations with the media, coordinating relations with PR, communications and media agencies;
- Managing the communications calendar;
- Ensure the management and production of internal and external events, ensuring contacts with suppliers and their operationalization;
- Coordinating and managing the Sponsoring policy (production of materials, communication, liaison between partners);
- Liaising with the international team (EMEA region) in order to align communication priorities and key messages in force at any given time;
Skills
- Organized, communicative;
- Empathetic, sociable and highly capable of interpersonal relationships;
- Team spirit;
- User-friendly knowledge of the office package, especially Power Point and Excel;
- Writing skills (Portuguese and English);
- Proficiency in English;
- At least 5 years' experience in a similar role.
Principais responsabilidades:
Coordenação de todas as atividades de comunicação, interna e externa da empresa, em linha com a estratégia e políticas de Marketing da empresa. Reportando diretamente à Head of Communications APAC & EMEA, terá como principais responsabilidades:
Gerir e coordenar a comunicação interna e externa da marca JLL (comunicação corporativa);
Desenvolver e implementar o plano de comunicação (interna & externa) em linha com a estratégia da marca/empresa;
Atuar como Brand keeper: Assegurar a ligação com equipa internacional para garantir utilização de guidelines de imagem e tone of voice da marca JLL;
Apoiar as diferentes áreas de negócio da empresa na definição e implementação das melhores práticas de PR & Comunicação, considerando as especificidades e particularidades de cada uma;
Supervisionar a produção de Conteúdos para a comunicação corporativa da JLL (vídeos, podcasts, etc.);
Gerir os canais próprios da marca JLL (definição de prioridades e gestão dos conteúdos existentes em coordenação com restante equipa de marketing):
- Redes sociais (Facebook, Linkedin, Instagram, Whatsapp);
- Site JLL
- Intranet e comunicados internos
Análise e Reporting das métricas de comunicação disponíveis;
Gerir o merchandising da JLL (procurement, compra, pesquisa de fornecedores/ideias, gestão de stock);
Media Relations: gerir a relação com os media, coordenar a relação com agências de PR, Comunicação e meios;
Assegurar a gestão do calendário de comunicação;
Garantir a gestão e produção de eventos internos e externos, assegurando contactos com fornecedores e respetiva operacionalização;
Coordenar e gerir política de Sponsoring (produção de materiais, comunicação, ligação entre parceiros);
Assegurar a ligação com a equipa internacional (região EMEA) de forma a alinhar prioridades de comunicação e key messages em vigor a cada momento.
Skills
Organizada/o, Comunicativa/o;
Empática, sociável e elevada capacidade para relacionamento interpessoal;
Espírito de equipa;
Conhecimentos na ótica do utilizador do pacote do office, com especial destaque para Power Point e Excel;
Capacidade de escrita (português e inglês);
Domínio de Língua Inglesa;
Experiência mínima de 5 anos em funções similares.